12 Temmuz 2014 Cumartesi

Ayaşlı ile Kiracıları – Memduh Şevket Esendal


Ayaşlı ile Kiracıları – Memduh Şevket Esendal

Bilgi Yayınevi’nden çıkmış kopyası var elimde. Sevemedim ben bu kitabı arkadaş! Cumhuriyetin ilk yıllarındaki Ankara’dan bir kesit sunuyormuş. Hızlıca okunuyor, insanı yormuyor belki ama anlatılanlar bana pek ilginç gelmedi. Çehov’un hikayelerini Rusya’nın Olacak O Kadar’ı diye tanımlamıştım. Ayaşlı ile Kiracıları ne o kadar muzip, ne de  o kadar eğlenceli.

Bir de Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 100 Temel Eser listesine alınmış. Benim bildiğim, öğrencilerin okuyabileceği göz önüne alınarak hazırlanmış bir listedir bu. Romanda yer alan kapı kilitleyip birbirinin odasına dalmalar, gönül eğlendirmeler, evi kumarhaneye çevirme muhabbetleri bana bunun niye o listeye alındığını sorgulattı. Zaten kitabın geri kalanında da bu muhabbetlere katlanmaya değecek aman aman bir orijinallik yok. Romanın kahramanı sonlara doğru ölen ev arkadaşının kızı Selime’yi sevdi, niye sevdi  bi fikrim yok.  Kitaptan yapacağım bir alıntı da yok J

Tırmalaya tırmalaya okuduğum bu kitabın etkisi (etkisizliği?) geçtikten sonra, Esendal’la hikayelerde de buluşacağız. Bakalım onlar nasıl?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder