24 Ocak 2014 Cuma

Oradaydım: Stratford-upon-Avon: Shakespeare’in memleketi ve mezarı





Edebi kişiliklere dair birkaç yer görme şansım oldu, “oradaydım” deyip bazı fotoğrafları  burada paylaşacağım. Shakespeare’in doğduğu yer olan Stratford’la başlıyorum.

Burası küçük ama turistik bir şehir. “Shakespeare” yetmiş de artmış bu kadar çok turist çekmesine. Şehrin her yanında Shakespeare ve akrabalarının evleri, oyun karakterlerinin heykelleri, fotoğraf çekinmelik Shakespeare hayaleti,  dükkanlarda binbir çeşit hediyelik eşya… Yılın her zamanı ünlü the Royal Shakespeare Theatre’da oyunları oynanıyor.


Shakespeare'in doğduğu ev:  Wiki'ye göre her edebiyat aşığının Mekkesi!


Lady Macbeth.

Soytarı (Fool)



Bağış toplayan Shakespeare hayaleti.
Shakespeare kurabiyesini gören gözlerim bir gün Reşat Nuri kurabiyesi filan da görür mü?


Dönem esvaplarından örnekler.

The Royal Shakespeare Theatre.

Burada Yanlışlıklar Komedya’sına gittim ama modernleştirilmişti. Eski kıyafetler ve dekor beklerken kot pantolonlu tipler görünce hayal kırıklığına uğradım. Konuşmalar başıma ağrılar verecek kadar aslına sadıktı tabi J 
Resim yazısı ekle

Minimalistlikte Shakespeare'in zamanıyla yarışan tiyatro.



Oyuncuların son selamı.

William Shakespeare, Avon nehri kıyısındaki Trinity Kilisesi’ne gömülü.

Holy Trinity Church.





Rest in Peace Shakespeare!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder