26 Aralık 2013 Perşembe

Sei Personaggi in cerca d’Autore / Six Characters in Search of an Author / Altı Şahıs Yazarını Arıyor – Luigi Pirandello


Elimdeki kitap, 1958 basımı, saman kağıdının artık samanlarına ayrılmaya başlamış hali… Ama ne çıkar J Yazıları hala okunuyor ya… Pendik Halk Kütüphanesi’nden gelip beni bulmuş. Şu kütüphaneler eski kitaplarını ne ara dağıtıyor bi bilsem! İnşallah kiloyla satmıyorlardır.

Alacakaranlık Kuşağı’nın eski sezonlarında  “Altı Karakter Bir Çıkış Arıyor” diye ilginç bir bölüm vardır. Bu bölüm hakkında internette bir şeyler okurken bölümün isminde bu oyuna gönderme yapıldığını öğrendim. Bir okuyayım dedim…

Evet, fikir ilginç… Pirandello’nun kafasında altı karakter beliriyor ve sürekli karşısına çıkarak hikayelerini yazması için ona baskı yapıyorlar ama bu onun ilgisini çekmiyor. O zaman bari bunların kendilerinin oyununu yazacak bir yazar aramalarının oyununu yazayım diyor. Fikrin ilginçliğinden sonrası benim için biraz su götürüyor işte… Kısa oyundu, bi çırpıda bitti falan ama “amma da felsefe yapmışsın ha Luigi” dedim. Yok “biz sizden daha hakikiyiz çünkü  bu oyun dışında başka bir hakikate malik değiliz” demeler;  yok kendini oynayacak aktörü beğenmeyip “o ‘ben’ olamaz ki” diye yakınmalar…

Kitap bitip önsözünü okuduğumda ne göreyim! (Beğenmediğim kitabın önsözünü bile okuyacak kadar takıntılı olduğum gerçeğinden başka) Pirandello’nun olayı buymuş zaten; o, “kalblerden çok kafalara hitap etmek istiyen bir düşünür”müş. Eee, sen düşünüyorsun da bakalım biz o kadar derin düşünebiliyor muyuz Pirandello? Var mı şöyle bana göre, daha hafif bi şeyler?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder