9 Ekim 2013 Çarşamba

The Sun Also Rises / Güneş Gene Doğar – Ernest Hemingway


Uzuuuun zamandır beni bu kadar sıkan bir kitap olmamıştı! Aslında belliydi. Normalde kitap konusunda garantici,  biraz da önyargılıyımdır. Bir yazarın bir kitabını beğenmediğimde, diğerlerini de pek okuyasım gelmez. “İhtiyar Balıkçı ve Deniz”i de, “Çanlar Kimin İçin Çalıyor”u da okuyalı çok oluyor. İkisini de sevmemiştim. Ama belki çevirileri kötüdür, bir de bunu deneyeyim dedim. Yok yok yok. Ben bu adamın üslubunu beğenmiyorum.

Elimdeki kitap 1971 basımı, Altın Kalem Klasikleri’nden. Tek güzel yanı da bu bence. Bu serinin çizim kapakları çok hoşuma gidiyor. Kitabın konusuna gelirsek, önsözde yazana göre “savaş sonrası avare gençliğinin Paris’teki eğlence yerlerinde, İspanya’da boğa güreşleri, birçok heyecanlı maceralar arasında geçen yaşayışları”  ve “sakat bir delikanlının (Jake Barnes) bu yüzden sevgilisi (Brett)  ile mutlu olamayışı. Hangi barda oturup pelin şarabı içmişler, hesabı kim vermiş, kim sarhoş olmuş okumaktan içim bayıldı.

Beğenmediğim bu kitaptan da altı çizilesi bir tek cümle çıkmadı. Benim için artık Amerikan Edebiyatı = Edgar Allan Poe + John Steinbeck + O. Henry + Jack London!
Deneysel çalışmalara son veriyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder