9 Nisan 2014 Çarşamba

Şiir Alarmı: Ona Bir Kitap Vereceğim Rahatını Kaçırmak İçin


İlkokuldayken Türkçe kitabında okuma parçası olarak karşıma çıktı galiba "Rahatı Kaçan Ağaç" :) Neden olduğunu bilmesem de severdim. Hala neden olduğunu bilmiyorum ya... Hala da neşelendiriyor beni bu şiir. Bu ağaca çok yakıştı, onun şiiri olsun. Ama ben ona bir kitap vermeyeceğim, bu mevsimde öğreneceğini kendi öğrenebilir zaten.

Melih Cevdet Anday'ın bir tek adını bilirdim. Bir de bu şiirini biliyormuşum da, onun olduğundan haberim yokmuş.  Ben de hafızamın derinliklerinde kalmış şiirler alarm verdikçe kendilerini bu blogda konuk edeceğim.

RAHATI KAÇAN AĞAÇ

Tanıdığım bir ağaç var
Etlik bağlarına yakın
Saadetin adını bile duymamış
Tanrının işine bakın.

Geceyi gündüzü biliyor
Dört mevsimi, rüzgarı, karı
Ay ışığına bayılıyor
Ama kötülemiyor karanlığı.

Ona bir kitap vereceğim
Rahatını kaçırmak için
Bir öğrenegörsün aşkı
Ağacı o vakit seyredin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder